loading...
اخبار پرداخت قبوض
ارمان بازدید : 279 پنجشنبه 22 شهریور 1397 نظرات (0)

آسان پرداخت: چالش های پرداخت آسان

موبایل و اپلیکیشن‌های پرداخت و اینترنتی قبض احتمالاً آسان‌ترین راه برای انتقال وجه اینترنتی و پرداخت قبوض و کارت به کارت باشد، اما

  • آیا برای سایر موضوعات بیان شده راه آسانی برای پرداخت وجود ندارد؟
  • آیا همیشه مجبور به حمل پول نقد و وجه های ریز و درشت هستیم؟
  • آیا همواره باید برای پرداخت مبالغ خرد به مشکل بخوریم؟
  • آیا همیشه باید تعدا پرداخت قبضد زیادی کارت بانکی همراه خود داشته باشیم؟ و همواره روش های کارت به کارت ملت و یا بانک ملی و یا همراه بانک ملت و ... را برای انتقال وجه جستو جو کنیم؟

پاسخ احتمالا منفی است. در حال حاضر با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، روش‌ها و امکانات جدیدی برای پرداخت اینترنی و پرداخت با موبایل ارائه شده است که در صورت استفاده صحیح از آن‌ها می‌توان موضوعات بیان شده را بسیار آسان‌تر کرد. همچنین با ارائه برخی سرویس‌های استعلام قبضینو  قبض به صورت آنلاین مثل استعلام قبض و استعلام خلافی و .. می‌توان کاربران را از دغدغه گم شدن قبض‌ها و سایر رسید‌های مورد نیاز رهایی داد. در این نوشتار سعی داریم با بیان تعدادی از این فناوری‌ها پرداخت، نحوه عملکرد آن‌ها را توضیح داده و شیوه کاربردی برای استفاده از آن‌ها جهت پرداخت آسان مورد توجه قرار دهیم.

 

پرداخت قبض با بارکد خوان

 

آسان پرداخت کنیم: معرفی روش های پرداخت آسان

اگر به دنبال پراخت آسان قبض ها هستید بر روی سامانه پرداخت قبض آسان قبضینو کلیک نماید.

برخی از روش‌های نوین پرداخت آسان که موجب امنیت آسان پرداخت، آسان شدن فرآیند پرداخت و در نهایت سریع تر شدن کار می‌شود و در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت به شرح زیر است:

  1. ارتباط حوزه نزدیک یا NFC
  2. استفاده از اثر انگشت
  3. تراکنش از طریق فعال سازی با صدا
  4. احراز هویت و تراکنش از طریق سیم کارت
  5. پرداخت از طریق اسکن بار کد‌های یک بعدی و دو بعدی
  6. استفاده از رمز‌ارزها

در ادامه به تشریح هر یک از روش‌های مذکور خواهیم پرداخت. لازم به اشاره است برخی از اپلیکیشن‌های پرداخت از جمله اپلیکیشن آپ از شرکت آسان پرداخت، اپلیکیشن ۷۸۰ از شرکت تهران اینترنت، اپلیکیشن سکه شرکت به‌پرداخت ملت و اپلیکشن ۷۲۴ شرکت پرداخت سامان در حال پیاده‌سازی این روش‌ها در اپلیکیشن‌های موبایل خود و همچنین دستگاه‌های پوز توزیع شده خود هستند. ولی از آنجایی که اپلیکیشن آپ با شعار پرداخت آسان وارد این صنعت فین تک شده است در این بخش به اجمال به معرفی آن می پردازیم.

اپلیکیشن آسان پرداخت آپ

شرکت آسان پرداخت پرشین با سرمایه گذاری فردی و همچنین بانک کشاورزی در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد. این شرکت در کمتر از یک دهه مسیر رشد و پیشرفت خود را به سرعت طی کرد و در طول این مدت زمان کم، وارد لیست ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی شد.که هم اکنون سهام آن در بازار دوم بورس معاملات تحت عنوان نماد آپ نیز قابل خرید و فروش است و به یک شرکت سهامی عام تبدیل شده است. مدیران آسان پرداخت پرشین با شناخت صحیح بازار و پیش‌بینی‌های درستی که انجام دادند باعث شدند تا شرکت پرداخت پرشین بتواند علاوه بر ایجاد درآمد و سود مناسب، در بحث برندینگ نیز موفق باشد به طوری که کارت به کارت با آپ همواره به صورت محاوره بین مردم رایج شد. آسان پرداخت پرشین یکی از ۱۲ شرکت دارای مجوز psp از بانک مرکزی بوده و سهم قابل توجهی از بازار پرداخت الکترونیکی کشور را نیز در دست دارد. آپ نام اپلیکیشن تجاری این شرکت است که به نوعی می توان آن را در زمان فعلی پر دانلود ترین اپلیکیشن پرداخت قبض خرد کشور دانست. آپ به دلیل اینکه جز اولین اپلیکیشن‌هایی بود که وارد بازار شد، توانست کاربران زیادی جذب کند. اپلیکیشن آپ برای آیفون (IOS) و اندورید نیز وجود دارد و امکان دانلود آسان پرداخت را راحت کرده است. در اثر تبلیغات موفق این شرکت آسان پرداخت پرشین همواره بسیاری از کابران به دنبال قرعه کشی اپلیکیشن آپ می باشند.

آسان پرداخت پرشین

ارتباط حوزه نزدیک یا NFC

NFC یا Near Field Communication یکی از روش‌های ارتباطی هست که جهت برقراری ارتباط از فاصله نزدیک دستگاه‌ها کاربرد دارد. ارتباط حوزه نزدیک مزایایی دارد که آن را جهت استفاده در حوزه پرداخت متمایز و جذاب می‌کند. در روش‌های ارتباطی معمول، زمانی صرف آماده سازی جهت برقراری ارتباط می‌شود. برای مثال جهت استفاده از تکنولوژی Bluetooth، ابتدا باید دو دستگاه یکدیگر را پیدا کرده و در بیشتر موارد نیازمند اجرای عملیات جفت سازی یا pairing است. اما برای استفاده از NFC، تنها کافی است تا دو دستگاه به یکدیگر به اندازه کافی نزدیک شوند تا اطلاعات مورد نیاز رد و بدل شود. کاملا مشخص است که این تکنولوژی چقدر باعث آسان شدن پرداخت و فرآیند آن می‌گردد.

اطلاعات ارسال شده از طریق NFC می‌تواند از هر نوعی باشد استعلام خلافی قبضینو . شما می‌توانید از این تکنولوژی استفاده کنید و از طریق آن تصاویر مورد نظر خود را انتقال دهید. اما جذابیت این فناوری در ذات شیوه کاری آن است. امکان ارتباط فقط از فاصله نزدیک باعث می‌شود تا از نظر امنیتی جذاب باشد چرا که دست هکرها را برای هک از راه دور خواهد بست. از طرفی برقراری سریع و بدون نیاز به همگام سازی باعث می‌شود تا جذابیت آن برای افزایش سرعت در عملیات پرداخت و آسان کردن آن دو چندان شود.
فرض کنید در سوپرمارکت محل شما، یک دستگاه مجهز به تکنولوژی NFC وجود دارد که هنگامی که می‌خواهید هزینه خرید خود را پرداخت کنید با نزدیک نمودن گوشی تلفن همراه خود به آن دستگاه و سپس وارد کردن رمز خود بتوانید پرداخت را تکمیل کنید. در این صورت، شما نیاز به همراه داشتن همیشگی انواع و اقسام کارت بانکی را حذف کرده و عملیات خود را از طریق تلفن همراه خود که همیشه همراه شما است انجام داده‌اید. در واقع شما عملیات پرداخت را از مسیری امن‌تر و البته آسان‌تر انجام داده‌اید. این روشی است که Google Android Pay از آن استفاده می‌کند و بانک های معتبر سرتاسر دنیا نیز از آن پشتیبانی می‌کنند. بهترین اپلکیکشن پرداخت باید شامل نرم افزار پرداخت با NFC باشد. اپلیکیشن سکه پیشتاز در فناوری NFC است. استفاده از تکلنولوژی NFC جهشی به سمت پرداخت آسان قبض است.

پرداخت با NFC

پرداخت آسان با اثر انگشت

هر روز به برندها و مدل های گوشی‌های تلفن همراه دارای حسگر اثر انگشت افزوده می‌شود به طوری که اخیرا بیشتر گوشی‌های تلفن‌ همراه جدید، مجهز به سنسور اثر انگشت شده‌اند. حالتی را تصور کنید که برای پرداخت قبوض خرید خود تنها کافی است تا اثر انگشت خود را تایید کنید. البته استفاده از این تکنولوژی نیازمند آن است تا اطلاعات مربوط به پرداخت به گوشی شما انتقال یابد. این عملیات می‌تواند از طرق مختلفی صورت گیرد اما آنچه که در نهایت لازم است جهت احراز هویت و پرداخت نهایی انجام شود تنها یک اسکن اثر انگشت خواهد بود. به عبارت دیگر می‌توان گفت: پرداخت به آسانی یک اثر انگشت!

اپلیکیشن موبایلی بانک ملت هم اینک از اثر انگشت برای احزار هویت مشتری و پرداخت با اثر انگشت استفاده می‌کند. در صورتی که بخواهید از روش‌های قدیمی و سنتی برای وارد شدن به اپلیکیشن استفاده کنید باید حداقل ۲۰ کاراکتر تایپ کنید و تازه در صورت عدم وجود غلط تایپی در وارد کردن اطلاعات وارد اپلیکیشن می‌شوید. حالت دیگر تعریف اثر انگشت و وارد شدن به اپلیکیشن به راحتی و آسانی کلیک بر روی سنسور اثر انگشت گوشی است.

همراه بانک با اثر انگشت در میان بانک ها رایج شده است به طوری که نرم افزاز کارت به کارت و دانلود همراه کارت برای آسان پرداخت محبوب شده است.

پرداخت قبض آسان

پرداخت قبض آسان با صدا

تشخیص هویت از طریق صدا یکی از روش‌هایی است که طرفداران بسیاری دارد چرا که استفاده از صدا برای کاربران یکی از آسان‌ترین روش‌ها است. در این روش نیز همانند استفاده از اثر انگشت، انتقال اطلاعات پرداخت به گوشی شما الزامی خواهد بود که احتمالا بهترین روش انتقال این اطلاعات همان استفاده از تکنولوژی ارتباط حوزه نزدیک یا NFC خواهد بود. این روش برای پراخت تلفنی قبوض و پرداخت قبض همراه اول و پرداخت اینترنتی قبض بسیار کاربری است.

استعلام قبض قبضینو

احراز هویت آسان و پرداخت آسان از طریق سیم کارت

اگر توجه کرده باشید، سمت و سوی پیشرفت تکنولوژی بر اساس اعتماد به احراز هویت اشخاص از طریق شماره تلفن همراه است. علت آن است که استفاده از آن برای احراز هویت با سیم کارت آسان بوده و از طرفی به اندازه کافی قابل اعتماد است. هر کاربر که دارای یک تلفن همراه است، از طرفی قطعا با نام و مشخصات کاملی برای دریافت سیم کارت خود ثبت شده است و از طرف دیگر شماره تلفن یک عدد یکتا است که امکان تداخل با دیگران را ندارد. از آن جا که خود سخت‌افزار سیم کارت یک آنتن محسوب می‌شود، امکان پیاده‌سازی و استفاده همانند NFC به صورت بالقوه در آن وجود دارد. بنابراین حالتی را فرض کنید که گوشی ساده (غیر هوشمند) خود را به دستگاه خرید نزدیک کرده، یک پرداخت آسان انجام داده و خرید خود را کامل می‌کنید. مثلا برای پراخت قبض ایرانسل دیگر شناسه پراخت نیاز نیست. از دیگر کاربرت های پراخت آسان با سیم کارت امکان پرداخت قسط سیم کارت است.

پرداخت آسان قبضینو

 

پرداخت آسان قبض با بار کد‌های یک بعدی و دو بعدی

پرداخت به آسانی اسکن یک بارکد! در این مدل به دنبال آن هستیم که کاربر با اسکن کردن یک بارکد یک بعدی و یا بارکد دوبعدی (QR Code) اطلاعات مربوط به پرداخت شامل شماره ترمینال، مبلغ، تاریخ و ... را به گوشی و اپلیکیشن پرداخت داده تا براحتی مراحل بعدی انجام گیرد. به عبارتی پرداخت قبض با بارکد خوان به دنبال کاهش تعداد خطا و در نهایت تراکنش‌هاش اشتباه است. اپلیکیشن آپ آسان پرداخت، از مدت‌ها پیش برای پرداخت هزینه خرید از فروشگاه‌های تحت پشتیبانیش، این امکان را در اپلیکیشن خود قرار داده است.

نرم افزار پرداخت قبض قبضک و آپ و تاپ و سکه ... امکان اسکن قبض را دارند. بار کد خوان بانک ملت هم استفاده از بارکد را رایج کرد و پراخت قبوض با بار کد خوان بسیار محبوب شده است.

استفاده از QR برای دریافت اطلاعات پرداخت

استفاده از رمز‌ارزها برای پرداخت راحت قبوض

این روز‌ها هر کسی که به نوعی با پرداخت سر و کار دارد، به نوعی حتما نام ارزهای دیجیتال رمز شده و یا به طور خلاصه‌تر رمز ارزها به گوشش رسیده. رمزارزها تنها یکی از کاربردهای یک تکنولوژی بزرگتر دیگر به نام بلاکچین است. بلاکچین به دنبال ایجاد یک زیرساخت همراه با پایگاه داده توزیع شده است که ناشناسی، عدم امکان انکار، شفافیت و ... را عرصه ظهور آورده است. رمز ارزها نیز از آنجا که یکی از کاربردهای بلاکچین هستند، کلیه موارد ذکر شده را در دل خود دارند.

با استفاده از رمز‌ارزها دیگر شما نیاز به چیزی ندارید مگر کلید امضای دیجیتال که در واقع همان کلید خصوصی شماست را همراه داشته باشید. به منظور آسان‌تر شدن همین قضیه نیز کیف‌های پول رمز ارزها بوجود آمده و نقش آفرینی می‌کنند.

 

پرداخت اینترنتی قبض

قبضینو، زیرساخت استعلام و پرداخت آسان

اپلیکیشن‌های پرداخت کشور همانند هف آسان پرداخت قبضینو هشتاد، تاپ، آپ، سکه، ۷۲۴ ، پات و ... کمتر به سمت ارائه سرویس‌های لایه بالاتر رفته‌اند و فقط به ارائه خود خدمت پرداخته‌اند. برای مثال در بحث پرداخت قبض، فقط اقدام به دریافت شناسه قبض و پرداخت کرده و سپس فرآیند پرداخت شروع می‌شود. البته تقریبا همه این اپلیکیشن‌ها در نسخه جدید خود دارای بخش اسکن بار کد قبض، برای وارد کردن آسان‌تر اطلاعات قبض هستند، اما حتی همین مورد نیز در زمان جاری برای اموری مثل قبض اضافی و قدیمی محسوب می‌شود. اما سرویس لایه بالاتر چه می‌تواند باشد؟ این همان چیزی است که قبضینو به دنبال آن است.

در قبضینو علاوه بر اینکه مانند اپلیکیشن‌های پرداخت قبض کاربر می‌تواند با استفاده از بخش پرداخت مستقیم قبض، اقدام به اسکن بارکد قبض کرده و اقدام به پرداخت نماید، می‌تواند از زیرساخت استعلام قبوض برای استعلام قبض همراه اول و ... استعلام خلافی و میزان جریمه رانندگی کند. برای استعلام و پراخت قبض‌های آب، قبض برق، قبض تلفن ثابت، قبض تلفن همراه و پرداخت خلافی و چاپ قبض و میزان خلافی و مشاهده قبض کاربر می‌تواند براحتی اقدام به وارد کردن اطلاعات قبض خود کرده و پس از زدن دکمه استعلام، قبضینو اطلاعات پرداخت را برای کاربر استخراج کرده و نمایش می‌دهد. در این مرحله کاربر به آسانی می تواند پرداخت خود را انجام دهد. از دفعات بعدی نیز دیگر لازم به وارد کردن اطلاعات قبض وجود ندارد، چراکه خود قبضینو این اطلاعات را برای راحتی بیشتر کاربر برای او نگهداری می‌کند. سرویس لایه بالاتر دیگری که قبضینو ارائه می‌کند، پرداخت چند‌تایی قبض و یا اصطلاحا تجمیع کردن قبض‌ها است. قبضینو با استعلام اتوماتیک و هوشمند قبض‌ها در موعد‌های مقرر، به کاربر امکان آن را می‌دهد تا با یک کلیک کلیه قبض‌های خود را پرداخت کند. در آینده با اضافه تر شدن کیف پول، کاربر برای پرداخت قبض های خود فقط لازم خواهد بود تا بعد از دریافت اعلان و نوتیفیکیشن پرداخت، آن را تایید کند تا فرآیند پرداخت به صورت اتوماتیک اجرا شود.

تیم پرداخت قبضینو از ابتدا به دنبال آسان کردن فرآیند پرداخت و مدیریت قبوض کاربران بوده و با ارائه نسخه‌های سامانه پراخت وب، اپلکیکیشن پراخت اندروید و ios، در تلاش است تا رضایت کاربران را جلب نماید. شعار پراخت آسان قبض را با سامانه پراخت آسان قبضینو عملی کند. در همین در کنار سامانه پرداخت تجمعی قبضینو امکان مشاهد قبض و ریز جزییات صورت حساب های قبض و امکان استعلام تمامی قبوض فراهم شده است. باز لازم به ذکر است که کلیه این امکانات رایگان بوده و کابر بدون هیچ محدودیتی قادر به استعلام انواع قبض واست.برای آشنایی با سامانه مشاهده قبضینو میتواند به مشاهده قبض قبضینو مراجعه فرماید. همچنین قبضینو فرایند ثبت نام و استعلام و پیگیری قبوض پرداخت شده رو تا حد امکان آسان کرده است به طوری که استعلام آسان قبض قبضینو دیگر نیازی به وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض ندارد و تنها برای اول اطلاعات قبض کاربران را دریافت می کند.

نامه آپ جزو سرویس‌های پرطرفدار پرداخت موبایلی به حساب می‌آید که امکاناتی از قبیل پرداخت قبوض خدماتی و موبایل، خرید شارژ و انتقال وجه را در اختیار کاربران خود قرار داده است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برنامه آپ بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید. مقدمه‌ای در رابطه با اپلیکیشن آپ یا آسان پرداخت اپلیکیشن آپ قابلیت‌ها و امکانات بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار داده که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان خرید شارژ سیم کارت و اینترنت، پرداخت قبوض خدماتی و موبایلی، انتقال وجه، کمک به موسسات خیریه و خرید بیمه اشاره کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی اپلیکیشن آپ بپردازیم. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید. با ما همراه باشید. شماره تماس از سراسر کشور (بدون پیش شماره و از تلفن ثابت) ۹۰۹۹۰۷۱۰۱۵ شماره تماس از تهران بدون پیش شماره و از تلفن ثابت) ۹۰۹۲۳۰۵۲۹۶ شماره تماس از همراه اول بدون پیش شماره و از همراه اول) ۹۹۲۲۵۵۱۵ معرفی برنامه آپ (آسان پرداخت) پس از اجرای برنامه آپ لیستی از خدمات و امکانات برنامه مذکور نمایان می‌شود. به منظور جا به جایی بین صفحات و دسترسی به امکانات بیشتر تنها کافیست تا انگشت خود را به سمت راست و یا چپ صفحه بکشید. معرفی برنامه آپ (آسان پرداخت) – سرویس پرداخت های موبایلی با لمس گزینه خرید شارژ می‌توانید نسبت به خرید شارژ سیم کارت‌های ایرانسل، همراه اول، رایتل و تالیا اقدام نمایید. معرفی برنامه آپ (آسان پرداخت) – سرویس پرداخت های موبایلی در حال حاضر برنامه آسان پرداخت (آپ) امکان انتقال وجه به صورت کارت به کارت را در اختیار کاربران خود قرار داده است. به منظور دسترسی به این قابلیت تنها کافیست تا گزینه کارت به کارت را لمس نمایید. از سوی دیگر کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش شارژ اینترنت نسبت به خرید بسته اینترنتی، شارژ سرویس وایمکس و یا سرویس اینترنت خانگی (ADSL) اقدام نمایند. معرفی برنامه آپ (آسان پرداخت) – سرویس پرداخت های موبایلی از دیگر قابلیت‌های برنامه آپ می‌توان به امکان پرداخت قبوض موبایل و یا خرید سیم کارت اشاره کرد. به منظور پرداخت قبوض موبایل به بخش قبض موبایل مراجعه کرده و به منظور خرید سیم کارت به بخش آپتل مراجعه نمایید. معرفی برنامه آپ (آسان پرداخت) – سرویس پرداخت های موبایلی به منظور پرداخت کلیه قبوض آب، برق و گاز به قسمت قبض خدماتی مراجعه کنید. در این بخش کاربران می‌توانند به صورت دستی با وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام نمایند و یا بارکد قبض را اسکن کنند. حتما بخوانید: معرفی و دانلود همراه بانک بانک سامان (سامانک) ؛ جدیدترین نسخه معرفی برنامه آپ (آسان پرداخت) – سرویس پرداخت های موبایلی برنامه آپ از قابلیتی تحت عنوان تله پرداز بهره می‌برد. کاربران می‌توانند هنگام خرید از فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی طرف قرارداد با آسان پرداخت، وجوه خود را با استفاده از این سرویس پرداخت نمایند. در بخش نیکوکاری نیز می‌توانید با پرداخت مبلغ دلخواه به موسسات خیریه معتبر کمک کنید. معرفی برنامه آپ (آسان پرداخت) – سرویس پرداخت های موبایلی کاربران می‌توانند با انجام هر تراکنش در اپلیکیشن آسان پرداخت (آپ) امتیاز کسب کنند و با استفاده از این امتیازات در قرعه کشی‌ها و مسابقات شرکت کرده و یا خرید کنند. پس از انجام تراکنش می‌توانید با مراجعه به بخش امتیاز گیری و تکان داده گوشی خود امتیاز بیشتری کسب کنید. معرفی برنامه آپ (آسان پرداخت) – سرویس پرداخت های موبایلی با مراجعه به بخش کیف پول در قسمت انتهایی صفحه و افزایش اعتبار می‌توانید به آسانی و بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، خرید خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که تمامی امتیازهای کسب شده به صورت ریالی به کیف پول شما نیز اضافه خواهند شد. از سایر قابلیت‌های برنامه آپ می‌توان به امکان تکرار تراکنش‌های آخر اشاره کرد. بدین منظور گزینه تکرار تراکنش را لمس نمایید. در نهایت با لمس گزینه بارکد امکان دسترسی سریع به اسکنر بارکد فراهم می‌آید. معرفی برنامه آپ (آسان پرداخت) – سرویس پرداخت های موبایلی با لمس آیکون به شکل سه خط در گوشه بالا و سمت راست صفحه اصلی منوی برنامه آپ نمایان می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق این منو به برخی از امکانات برنامه از جمله لیست تراکنش‌ها، کیف پول، مدیریت کارت‌ها و تنظیمات دسترسی داشته باشند. معرفی برنامه آپ (آسان پرداخت) – سرویس پرداخت های موبایلی توجه داشته‌ باشید که انجام تراکنش در برنامه آپ نیازمند اتصال به اینترنت است. در صورت عدم دسترسی به اینترنت می‌توانید با شماره‌گیری #733* پرداخت‌های خود را انجام دهید. حتما بخوانید: معرفی و دانلود برنامه فیدیلیو (Fidilio): رستوران گردی تهران جمع‌بندی همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی برنامه آپ پرداختیم. به منظور دانلود برنامه آپ می‌توانید از منوی دانلود انتهای همین مقاله استفاده کنید. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید.تله‌پرداز یک روش پرداخت منحصربه‌فرد است که در آن خریدار بدون نیاز به دستگاه کارت‌خوان و کارت‌بانکی می‌تواند هزینه فاکتور خود را به آسان‌ترین و سریع‌ترین شکل به فروشنده (پذیرنده) پرداخت کند. در این روش، خریدار می‌تواند پس از تحویل کالا یا خدمت موردنظر خود از صدها هزار پذیرنده مجهز به درگاه پرداخت آسان پرداخت (درگاه پرداخت اینترنتی، دستگاه کارت‌خوان، درگاه‌های موبایلی و …) با استفاده از اپلیکیشن آپ پرداخت خود را به آسانی انجام دهد. . پرداخت با تله‌پرداز چگونه انجام می‌شود؟ جهت پرداخت مبلغ موردنظر به هریک از پذیرندگان درگاه‌های پرداخت آسان پرداخت، پس از اطمینان از اتصال تلفن همراه خود به اینترنت، وارد گزینه تله پرداز در اپلیکیشن آپ شوید و به آسانی پرداخت خود را با طی کردن مراحل زیر انجام دهید: ۱. انتخاب پذیرنده روش اول: وارد کردن کد تله پرداز پذیرنده. روش دوم: اسکن QR Code پذیرنده از روی دستگاه کارت‌خوان. روش سوم: انتخاب پذیرنده از منوی پایین صفحه ۲. وارد کردن اطلاعات خرید (شامل مبلغ، شناسه خرید و … ) ۳. پرداخت (از طریق انتخاب کارت‌بانکی ثبت شده در اپلیکیشن و وارد کردن رمز) tele-1000-way2pay-95-09-27-btele-1000-way2pay-95-09-27-c چگونه از انجام پرداخت مطمئن شویم؟ دریافت پیام نتیجه تراکنش بر روی اپلیکیشن خریدار (بلافاصله پس از انجام تراکنش) دریافت پیامک تأیید پرداخت برای خریدار و پذیرنده از سامانه پیامکی آپ (علاوه بر پیامک ارسالی بانک) چاپ رسید تأیید پرداخت روی دستگاه کارت‌خوان پذیرنده استعلام نتیجه تراکنش از طریق اپلیکیشن آپ برای خریدار و پذیرنده استعلام از طریق دستگاه کارت‌خوان آپ استعلام پذیرنده از پورتال آسان پرداخت telepardaz-1300-way2pay-95-09-27 مزایای استفاده از تله‌پرداز چیست؟ ۱. امکان پرداخت غیرحضوری از طریق اپلیکیشن آپ ۲. امکان پرداخت هزینه فاکتور بدون استفاده از کارت‌بانکی و با سرعت و سهولت بالا ۳. پرداخت سریع ٬ تنها با وارد کردن رمز دوم و CVV2 ۴. ارسال پیام نتیجه تراکنش برای خریدار و فروشنده بلافاصله پس از انجام تراکنش ۵. امکان پرداخت تا سقف ۵۰ میلیون تومان در روز با هر کارت عضو شبکه شتاب ۶. مدیریت خریدها و تراکنش‌ها از اپلیکیشن آپ ۷. شرکت در قرعه‌کشی‌های هفتگی، ماهانه و فصلی آپ و جوایز ویژه تله پرداز . تله پرداز برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟ ۱. کلیه کسب‌وکارهایی که سرویس ارسال کالا (پرداخت در محل) یا ارائه خدمت دارند (شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی، فروشگاه‌های اینترنتی، تاکسی‌ها٬ مراکز تهیه غذا و …) ۲. کلیه کسب‌وکارهایی که امکان شارژ حساب کاربری را به کاربران خود می‌دهند (اپلیکیشن‌ها، کارت‌های اعتباری، فروشگاه‌ها و …) ۳. کلیه مراکز خریدی که تمایل دارند امکان پرداخت مبلغ فاکتور بدون مراجعه به صندوق یا پرداخت بدون کارت در پای صندوق را به مشتریان خود ارائه دهند. teleasan-1300-way2pay-95-09-27 هزینه استفاده از این خدمت چقدر است؟ استفاده از این روش پرداخت نه تنها برای خریدار و پذیرنده هیچ‌گونه هزینه‌ای در بر ندارد، بلکه می‌توانید در جشنواره‌های متنوع آپ شرکت کنید و با انجام خرید از تله پرداز امتیاز بگیرید. . راه‌های فعال‌سازی تله‌پرداز کاربران: کلیه کاربران اپلیکیشن آپ می‌توانند بدون نیاز به ثبت‌نام و به‌صورت کاملاً رایگان از مزایای پرداخت از طریق تله‌پرداز بهره‌مند شوندپرداخت اينترنتی نوعی پرداخت مجازی و پرداخت هزینه یک کالا به صورت مجازی و غیر حضوری است كه از طريق آن دارندگان كليه كارت‌های بانكی عضو شتاب می‌توانند با استفاده از مشخصات كارت بانكی خود شامل شماره كارت، رمز دوم، تاريخ انقضاء و كد اعتبار سنجی (CVV2) نسبت به خريد كالا يا خدمات از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی اقدام نمايند. انواع درگاه‌های پرداخت اینترنتی ؟ در ایران سه گروه درگاه پرداخت اینترنتی وجود دارد و می توان آن ها را به سه دسته تقسیم نمود. ۱-درگاه‌های پرداخت با مجوز PSP این شرکت‌ها به صورت رسمی اجازه ارائه درگاه‌های پرداخت اینترنتی را دارند. این شرکت‌ها معتبرترین ارائه کننده ‌های درگاه پرداخت هستند و هر پرداخت اینترنتی که انجام می شود باید توسط درگاه یکی از این شرکت‌ها انجام شود، در واقع دو گروه بعدی که با آنها آشنا خواهید شد، همگی زیر مجموعه این شرکت‌ها هستند و بدون داشتن قرارداد با این شرکت‌ها نمی توانند پرداخت اینترنتی و آنلاین انجام دهند. به جز چند مورد از این شرکت ها بقیه همگی شرکت های زیر مجموعه بانک‌های مطرح کشور هستند که ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد. دریافت خدمات درگاه پرداخت از PSP های اصلی و دارای مجوز مستلزم شرایط خاص و بعضا دشواری است زیرا این شرکت‌ها بسیار معتبر هستند و برای حفظ اعتبارشان برای ارائه این خدمات به شما شرایط و مقررات ویژه‌ای دارند. برای آشنایی بیشتر با این دسته و مشاهده اسامی آن به لینک روبرو مراجعه نمایید: درگاه‌های پرداخت آنلاین با مجوز PSP ۲-درگاه‌های پرداخت واسط (متمرکز کننده‌ها) درگاه‌های پرداخت واسط یا متمرکزکننده‌های پرداخت، سایت‌هایی هستند که با گروه یک قرارداد می بندند و درگاه‌های پرداخت را از آن‌ها دریافت می کنند و در اختیار مشتریان قرار می دهند. یکی از مهم ترین ویژگی‌های درگاه‌های پرداخت واسط این است که برای گرفتن درگاه از آنها نیاز به مجوز و مدارک کمتری نسبت به گروه یک وجود دارد و می توانید بدون داشتن نماد اعتماد از درگاه‌های واسط درگاه دریافت نمایید. از دیگر ویژگی‌های آنها می توان به این موارد اشاره نمود: اتصال به چند درگاه به صورت هم زمان، امکان تسویه حساب در کمتر از ۲۴ ساعت و یا به صورت آنی (این مورد در شرکت‌های مختلف تفاوت دارد)و... درگاه‌های واسط بر روی هر تراکنش شما بین 0.5 تا 2 درصد کارمزد دریافت می کنند. با توجه به سوءاستفاده‌هایی که در این درگاه شده و سایت های غیر مجاز زیادی از این درگاه‌ها برای فروش محصولات غیرمجاز استفاده نموده اند. نظام بانکداری ایران در سال ۹۵ سخت گیری و برخورد‌هایی را با ارائه کنندگان این درگاه‌ها انجام داده و بسیاری از آنها حتی مسدود و غیر فعال شده اند. تاکنون قوانین متفاوتی برای این شرکت‌ها ارائه شده، اما در کل شیوه فعالیت و نوع ادامه فعالیت‌ آنها در حال حاض در حاله‌ای از ابهام بوده و باید منتظر تصمیم قطعی بانک مرکزی در مورد آن‌ها بمانیم. برای آشنایی بیشتر با این دسته و مشاهده اسامی آن به لینک روبرو مراجعه نمایید: درگاه‌های پرداخت واسط (متمرکز کننده‌های پرداخت) ۳-بانک‌ها با قرارداد پیمانکاری به جز شرکت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد بقیه بانک‌ها مجوز رسمی PSP و ارائه درگاه پردخت اینترنتی را ندارند ولی مشتری و پتانسیل این کار را دارند. این بانک‌ها برای ارائه درگاه پرداخت، به صورت پیمانکاری با یکی از شرکت‌های دسته اول که دارای مجوز رسمی PSP هستند قرارداد همکاری می بندند و آن‌ها به عنوان شرکت پیمانکار موارد مربوط به درگاه پرداخت اینترنتی این بانک را انجام می دهند. پرداخت قبض آپ در بستن قرار با این بانک‌ها مدارک مورد نیازی که شرکت‌های PSP دارای مجوز (گروه اول) نیاز دارند را از شما طلب می کنند! تفاوت اصلی این دسته با دسته اول برای کاربر این است که تسویه حساب و پول پرداختی به حساب شما در این بانک واریز می شود. البته تجربه و تحقیقات نشان داده که اگر با همان شرکت های PSP دارای مجوز (گروه اول) مکاتبه و قرارداد تنظیم کنید می توانید مشخص نمایید که تسویه پرداخت ‌های شما به حساب بانک مورد نظر خودتان صورت پذیرد. در نتیجه قرارداد بستن با این دسته از بانک‌ها هیچ مزیتی نسبت به دسته اول ندارد و درواقع دریافت خدمات با یک دست واسطه بوده و به قول معروف لقمه را دور سر پیچاندن است! پیشنهاد می کنیم که به جای قرار داد بستن با این دسته از بانک‌ها مستقیما با یکی از شرکت های PSP دارای مجوز که در بالا به آن‌ها اشاره شد مکاتبه نمایید.


to be confused with Pay what you can. Pay what you want (or PWYW) is a pricing strategy where buyers pay their desired amount for a given commodity, sometimes including zero. In some cases, a minimum (floor) price may be set, and/or a suggested price may be indicated as guidance for the buyer. The buyer can also select an amount higher than the standard price for the commodity.[1][2] Many common uses of PWYW set the price prior to a purchase, but some defer price-setting until after the experience of consumption (much like tipping). PWYW is a buyer-centered form of participatory pricing, also referred to as co-pricing (as an aspect of the co-creation of value). Contents 1 Motivation 2 History and commercial uses 3 Research 4 Enhanced forms 5 See also 6 References 7 External links Motivation Giving buyers the freedom to pay what they want can be very successful in some situations, because it eliminates many disadvantages of conventional pricing. Buyers are attracted by permission to pay whatever they want, for reasons that include eliminating fear of whether a product is worth a given set price and the related risk of disappointment (“buyer's remorse”). For sellers it obviates the challenging and sometimes costly task of setting the “right” price (which may vary for different market segments). For both, it changes an adversarial zero-sum conflict centered on price into a friendly win-win exchange centered on value and trust, and addresses the fact that value perceptions and price sensitivities can vary widely among buyers.[2] While most uses of PWYW have been at the margins of the economy, or for special promotions, there are emerging efforts to expand its utility to broader and more regular use. (see "Enhanced forms", below.) Further reasons for sellers implementing PWYW pricing includes price discrimination and market penetration. Price discrimination occurs as a result of buyers with higher valuations of the product choosing to pay a higher price. Thus, price discrimination could result in higher revenues for the seller if costs are sufficiently low. PWYW is also an effective tool for penetrating a new market, perhaps to introduce a new brand, as even consumers with a very low valuation can pay small amounts for the same product.[3] Other names include "pay what you wish", "pay what you like", "pay as you want", "pay what you feel", "pay as you wish", "pay as you like", "pay what you will", and "pay as you will". "Pay what you can" is sometimes used synonymously, but is often more oriented to charity or social uses, based more on ability to pay, while PWYW is often more broadly oriented to perceived value in combination with willingness and ability to pay. History and commercial uses PWYW has long existed on the margins of the economy, such as for tips and street performers, as well as charities, and has been gaining breadth of interest. Contemporary Christian music artist Keith Green implemented a similar structure for his album So You Wanna Go Back to Egypt. The album, available solely through Green's Last Days Ministries, was offered on mail-order coupon. A purchaser would send the coupon, along with the chosen purchase price (if any), to obtain the album. One of the earliest known "Pay What Your Heart Feels" initiative was started in 1984 at Annalakshmi Restaurant at Bangsar, Kuala Lumpur, Malaysia, inspired by Swami Shantananda Saraswati.[4] This concept soon spread to some of the Annalakshmi restaurants located in other cities too.[4] Theaters began using it for selected nights.[2] Use by restaurants has been spreading since the opening in 2000 of Lentil as Anything in St Kilda, Melbourne, Australia. In subsequent years, further restaurants were opened around Melbourne including in Abbotsford Convent, Footscray (now closed) and Thornbury. In 2013 Lentil As Anything opened a restaurant in Newtown Sydney, Australia. In 2003, One World Everybody Eats opened in Salt Lake City.[5] The restaurant was closed in 2013. [6] Freeware applications are frequently distributed under donationware that prompts the user to donate to the author rather than paying for the software, as opposed to the Shareware model. Jeff Rosenstock, frontman of New York punk bands The Arrogant Sons of Bitches and Bomb the Music Industry!, began releasing music through the website of his digital-only record label Quote Unquote Records in 2005. The first of these releases was the debut Bomb the Music Industry! album, Album Minus Band. Releases on Quote Unquote Records are offered as free downloads with the option of donating to the label. The header of their website reads "The First Ever Donation Based Record Label".[7] A major boost in awareness occurred in October 2007, when Radiohead released their seventh album, In Rainbows, through the band's website as a digital download using a PWYW system.[8] In December 2007, punk/metal record label Moshpit Tragedy Records became the first to operate fully under the PWYW download system.[9] In 2008, Wheatus moved to the system for all their future albums and old albums they owned the rights to. Koo Koo Kanga Roo, a comedy kids/hip hop duo, release all of their recorded music under this system. The group has referred to themselves strictly as a live band, and thus give away their music solely so as many people as possible can hear it and be able to sing and dance along with it at their performances. In 2010, Panera Bread bakery used the system in a St. Louis, Missouri suburb, and has generated further attention by opening more since.[1] Introduced during May 2010, the Humble Indie Bundle was a set of six independently developed digitally downloadable video games which were distributed using a PWYW model (with inclusion of a buyer-controllable charitable contribution). At the end of the sale, $1.27 million had been raised. They have since done over twenty more bundle sales, generating a total of over $19 million in revenues, and securing in April 2011 an investment of $4.7 million by Sequoia Capital. In late 2012, McPixel had a PWYW weekend, in partnership with The Pirate Bay, as the creator Mikolaj Kaminski wanted people to try his game as a reason to buy it. Canonical implemented this system on the Ubuntu download page. Their message varies, but usually asks to "Show Ubuntu some love. Or, alternatively, help out in the bug tracker ;)". One can adjust the sum they wish to contribute for each development initiative from $0 to $125. Alternatively, there is an option to skip the payment and go straight to download of selected OS type. In 2013, Headsets.com offered their customers the PWYW option. CEO Mike Faith noted almost all the company's customers paid full price, with only 10% opting to pay less, saying "Just as money-back guarantees were considered over-generous and dangerous when they were first introduced, they are almost a standard nowadays. There is no reason that trust-based pricing shouldn’t become a norm over the next decade."[10] In 2013, Panel Syndicate released the webcomic The Private Eye that was launched as PWYW. Fashion e-tailer Everlane gained significant attention in December 2015 with a PWYW after-Christmas sale that featured clear framing of PWYW pricing options quantized at three levels that provided 1) only cost recovery, 2) basic overhead recovery, or 3) full sustainable investment.[11] In 2017, a BIG4 Holiday Park in Australia ran a PWYW pricing strategy for the month of August. Servant Stage Company, a non-profit theatre company in Lancaster, Pennsylvania, operates completely on the PWYW model. In 2017, they reached over 31,000 audience members with 125 theatrical performances all offered PWYW. [12] Research With the prominence of the Radiohead experiment, economics and business researchers began a flurry of studies, with particular attention to the behavioral economic aspects of PWYW—what motivates buyers to pay more than zero, and how can sellers structure the process to obtain desirable pricing levels? One early such study (possibly the first) was the one done by Kim et al. in January 2009.[13] In a large scale experiment conducted in a large amusement park, Ayelet Gneezy, Uri Gneezy, Leif D. Nelson, and Amber Brown tested the effectiveness of PWYW by selling roller coaster photos to park visitors. Their results show that, although many more people buy the photo when it is offered under PWYW, the average price paid is very low ($.92), resulting in no income increase to the firm. However, when PWYW was coupled with a charitable cause (buyers were informed they could pay what they wanted AND that half of the amount they pay would be donated to a patient support organization) the average amount paid increased substantially (to $6.50), resulting in a significant income increase to the firm in addition to generating substantial charitable contribution. In a follow-up research paper, Gneezy and colleagues (2012) found that PWYW may deter some customers from purchasing. Their results show that this is because, "individuals feel bad when they pay less than the 'appropriate' price, causing them to pass on the opportunity to purchase the product altogether".[14] In a series of controlled laboratory experiments, Klaus M. Schmidt, Martin Spann and Robert Zeithammer show that outcome-based social preferences and strategic considerations to keep the seller in the market can explain why and how much buyers pay voluntarily to a PWYW seller. They find that PWYW can be viable on a monopolistic market, but is less successful as a competitive strategy because it does not drive traditional posted-price sellers out of the market. Instead, the existence of a posted-price competitor reduces buyers' payments and prevents the PWYW seller from fully penetrating the market. When given the choice, most sellers opt for setting a posted price rather than a PWYW pricing strategy.[15] Another PWYW experiment looked at determinants for the price chosen by consumers of the application iProduct, which provided tutorials and lessons for potential application developers on the App Store (iOS). The application was offered as free with in-app purchases, including a gratuity mechanism that allowed users to pay/donate what they wanted for the projects included in the app. The study tested the significance of four determinants in deciding the PWYW price paid by consumers: fairness (proper compensation to the seller), loyalty to the seller, price consciousness (focus on paying a low price), and usage (how much the consumer will use the product). The study found that price consciousness negatively influenced the price paid, while usage and loyalty positively influenced the price paid for the product. Fairness was found to have no significant effect.[16] Further research focused on the long-term perspective of pay what you want. A study conducted by researchers of the Ruhr-University of Bochum examines repeated transactions in a pay what you want environment. By using latent growth modeling they find that the average prices paid decrease significantly; yet the decrease of prices paid declines with every transactions. They further show, that customers' preference for fairness and price conscientiousness influence the steepness of the individual price curves .[17] A broad review of the literature on PWYW and related forms of voluntary payment (tipping, donations, and gifts) by Natter and Kaufmann published in 2015, examines many relevant factors as they relate to voluntary pricing strategies, including product characteristics, consumer-related characteristics, situational variables, relational techniques, and reference prices. It also addresses economic and communicative success, and underlying market motives.[18] Enhanced forms Efforts have been made to expand on the benefits of PWYW, to make it more useful and profitable to sellers, while maintaining its inherent appeal to buyers. One simple enhancement is to shift the time of pricing from the usual practice of ex ante pricing, which is done at the initiation of a transaction and prior to the consumption experience, to ex post pricing, which defers pricing to a follow-up step after the consumption experience. A commercial use that emphasizes this feature is book-seller OpenBooks.com.[19] An academic paper explains that post-pricing “separates the decision to buy from the decision how much to pay. Information asymmetries about the quality of the good are reduced during the act of consumption so that buyers are informed about the product’s quality when they decide how much to pay. As a consequence, risk-averse buyers who would otherwise refrain from purchasing under a fixed price mechanism” (or who price at a discount to allow for this risk) “can be attracted to purchase under a PWYW pricing ex post consumption (PWYW-EPC) mechanism. In this case, the pricing mechanism itself constitutes a signal. … [This] can be a profitable strategy … to attract risk-averse buyers for realizing economies of scale in production.”[20] Another such enhancement is reflected in the Humble Indie Bundle, which has added a buyer-directed charity component to further increase buyer willingness to pay. This is similar to the research study noted above.[21] Humble bundle also encourages buyers to "beat the average" by adding additional content for customers paying more than the current average purchase price. A further enhancement is an expanded process, called FairPay (short for Fair PWYW), which shifts the scope from a single transaction view, to an ongoing relationship over a series of transactions. It builds on the benefits of ex post PWYW pricing (setting the price after consumption, when value is known, as described above) and adds a feedback process for tracking of individual buyers' reputations for paying fairly (as assessed by the seller). It then uses that fairness reputation data to let the seller determine what further offers to extend to that particular buyer. In that way it seeks to incentivize fair pricing by buyers (to maintain a good reputation, and thus be eligible for future offers), and to enable sellers to limit their risk on each transaction in accord with the buyer's reputation.[22] The FairPay architecture and how it builds on modern pricing strategy has been outlined on the Harvard Business Review Blog.[23] FairPay integrates PWYW into a feedback/control cycle that continuously seeks win-win dynamic value propositions that reflect the customer’s dynamic perceptions of value and real willingness to pay—this enables it to optimize co-creation of customer value over the course of a relationship.[24]

http://fintech.blogsky.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 529
  • بازدید کلی : 6,944